Vakantie 2009!

Het verslag: Fuerta Venture: 29 Januari - 5 Februari 2009!

De heenreis verliep goed en zonder vertraging, al is het wel een heel gedoe met 2 kinderen 5 uur lang in een vliegtuig. Charlotta had nog een lichte oorontsteking dus moest ze bij het landen kauwgom kauwen en doppen met hete watten op haar oren houden om oorpijn te voorkomen. Is gelukkig allemaal goed gegaan.

Eenmaal aangekomen bleek dat het weer niet des Canaries was maar de eerste dag fris en regenachtig De andere dagen was het wat wisselend bewolkt met vrij veel wind, soms regen maar ook vaak zon. En dan is het bij 20 graden wel erg lekker. Tegenover onze bungalow was een speeltuintje waar de kinderen iedere dag gingen spelen. Verder gingen we regelmatig naar het dorpje 1 kilometer verderop waar ook een strand was. Hebben we vaak lekker op een terrasje gezeten. Wel uit de wind want het waaide behoorlijk.

Op dinsdag zijn we naar de dierentuin(1,5 uur met de bus) geweest. Dit was toch wel het hoogtepunt van de vakantie. Er was een papagaaienshow, een krokodillenshow en een zeeleeuwenshow. Tim en Martijn hebben bij alle shows doodstil aandachtig zitten kijken. Martijn heeft het nog steeds over de zeeleeuw.

De terugreis ging prima, we hadden 6 stoelen ter beschikking dus de kids konden lekker slapen.

De auto hadden we op lang parkeren dus we waren snel weer thuis.

De plannen

>>>Op donderdag 29 januari gaan wij weer de zon op zoeken. Dit keer in Fuerteventura (Corralejo) Ongeveer 4 1/2 uur vliegen en dan
nog 45 min. transfer naar bestemming.We zijn weg van 29 januari t/m 5 februari 2009. We gaan met z'n vieren. We zitten in een aparthotel (combinatie van hotel met appartement) en hebben na veel zoeken een 3-kamerapp. gevonden. Het buitenzwembad is verwarmd. Het verblijf is op basis van All-inclusieve.

Aparthotel Oasis Papagayo, Corralejo, Spanje

Vliegtijden:

We vliegen om 15.35 heen met Transavia.

Donderdag 5 februari gaan we om 19.55 vliegen.
We komen aan op schiphol vrijdag 6 februari om 01.15.

De reisorganisatie is OAD.

>>>In mei gaan we een weekend naar Center Parcs
Voor op de agenda:

Weekend weg:
met Frits en Chantal naar Ouddorp (Port Zelande)
vrijdag 22 mei (de vrijdag na hemelvaart)
t/m maandag 25 mei 2009.

Vakantie 2008

3 dagen onbeperkt Frislan...

Dag 1

Donderdag 14 aug. vertrokken naar Friesland. Op de heen weg gestopt in Urk. Een dorp waar niet veel te beleven was, maar leuk om gezien te hebben. In de middag naar Oosterwolde (Fr.) gereden, waar ons hotel gelegen was. Zie ook  foto. Aan het water gelegen, midden in het centrum. Na inchecken even het centrum in geweest. 's Avonds in het hotel gegeten.

Dag 2

Na het ontbijtbuffet op de fiets gegaan. We zijn naar Drachten gefietst. Onderweg vele weilanden gezien en leuke kleine huisjes aan het water gelegen. Het weer was onderweg erg mooi op die ene bui na. Ongeveer 50 km gefietst. We hadden beiden last van het zitten op een fiets. Ja, als je niet zo vaak meer lange stukken fietst...... 's Avonds uit eten geweest bij Arie en Gerrit.

Dag 3

Uitchecken. Naar Sneek geweest, een terasje gepakt. Daarna binnendoor gereden met de Tomtom (vermijd snelwegen) veel gezien. Uitgekomen in Echtenerbrug. Het was al weer tijd voor de lunch. We zaten tegenover een brug met een echte brugwachter (die een showtje opvoer) Vele bootjes kwamen voorbij en het bruggeld a  €2,-per bootje werd netjes betaald.
Ons doel was de Weerribben in Ossenzijl
(OV.) om te gaan varen. Om 15.15 tot en met 16.45 gevaren door het natuurgebied. Mooi en erg rustig. Daarna zijn we nog naar een pizzaria geweest en om 20.15 waren we weer zu hause. Wat was het leuk in Friesland.

Vakantie Frankrijk 2008 Foto's!

Vakantie Kanaries: dinsdag 27 mei: regen en nog eens regen, we kunnen zwemmen voor onze stacaravan. Vandaag op treinsafari geweest, Tim vond het prachtig.. Elke dag vers stokbrood en croissants, echt lekker! Geen internet op de camping. De groeten van ons allen en tot gauw! Jacob.

Vakantie 2008 Informatie

Frankrijk
24 mei - 4 juni 2008

Van zaterdag 24 mei tot en met woensdag 4 juni zijn wij met vakantie.

We gaan 1 1/2 week naar Frankrijk, Suevres. Dat ligt in het Loire gebied. Camping La Grenouillére.
Ongeveer 680 km vanaf Harderwijk.
We zitten dan in een stacaravan. Dus dat wordt afwassen geblazen.
Zaterdag gaan we omstreeks 06.00 weg. We zijn bereikbaar op de mobiel.

..........................................................................

Gran Canaria
2 - 10 februari 2008

Hotel  Barbacan SolHelaas is het weer zo ver, de familie J.L. van den Bosch gaat weer op vakantie. We zouden een 8 daagse vliegreis hebben naar Gran Canaria. Helaas heeft de touroperator een fout gemaakt bij het inplannen van de personen in het vliegtuig en gaan we een dag later terug.
Om over helaas te spreken, niet zaterdag naar huis maar zondag. Wij zijn dus weg van zat. 2 febr. t/m zondag 10 febr. Dus jullie moeten ons een dagje langer missen.