Vakantie 2007:

Nog een weekje vakantie in Oostenrijk! Week 33.
Ga met je muis op een foto staan voor het evt. onderschrift.)

Vakantie 2007!

Na een paar hectische weken i.v.m. de onverwachte opname in het ziekenhuis van pa van Herwijnen (het gaat nu gelukkig langzaamaan de goede kant op met hem) hadden we dan toch opeens vakantie.

Vrijdagnacht was vriend John hier om een uur of 3 (slik) om ons naar Schiphol te brengen. Na een voorspoedige reis waren we aan het eind van de morgen al bij hotel Zante Sun in Agios Sostis.

De temperatuur was prima en nog niet te warm. De kamer was nog niet klaar en bij het zwembadterras hebben we heerlijk in het zonnetje zitten wachten. Het voelde al steeds meer als vakantie ! Snel de koffers uitgepakt en de zwemkleding opgezocht, want we hadden echt zin in een frisse duik. Heerlijk

’s Middags kwam er in het hotel al iemand van de reisorganisatie om het e.e.a. over het eiland en de excursiemogelijkheden te vertellen.

De zeeschildpadden zijn een grote attractie op het eiland. Zij leggen hun eieren op het strand van Zakynthos. Ook het scheepswrak was een mooi plaatsje om te bezoeken.

We besloten dinsdag en woensdag een auto te huren, zodat we een rondje eiland konden maken. Uiteraard werd het scheepswrak bezocht. En wat een schitterend helderblauw water ! Wauw.

Onderweg zagen we schitterende zandstrandjes en natuurlijk lastten we even een zwempauze in. Zakynthos is, evenals Corfu, één van de groenere eilanden van Griekenland.

Toen we onderweg een keer stopten om een mooie foto te maken, werden we gevraagd met een bootje mee te gaan voor een tochtje naar de Blue Caves.

Er stapte nog een gezellige groep Engelsen aan boord, waar we enorm mee hebben gelachen. De tocht was schitterend en weer zagen we veel moois.

Zakynthos-stad brachten we ook een bezoek. In 1953 is er een grote aardbeving geweest op Zakynthos waarbij heel veel gebouwen zijn vernield. Inmiddels zijn er natuurlijk al weer heel veel nieuwe gebouwen neergezet, waarbij de oude stijl zoveel mogelijk is gehandhaafd. In de haven van de stad leggen ook de cruiseschepen aan en wordt vers gevangen vis verkocht. In het centrum vind je leuke, moderne winkeltjes.

Omdat het eiland niet zo groot is, hadden we in 2 dagen al veel gezien. Het werd weer tijd om te relaxen en het strand eens op te zoeken. Dit was ong. 100 m. van ons hotel.

Op zondag huurden we een bootje voor 2 uur, zodat we schildpadden konden gaan spotten. En jawel, ze zwommen in de baai van Laganas. Gaaf zeg en wat zijn ze groot !

Om de 5 à 10 min. komen ze met hun kop boven water om adem te happen. De zeeschildpadden zijn beschermde dieren. De eieren worden op het strand gelegd en dit wordt goed in de gaten gehouden door een speciale groep mensen. Zij zetten een rekje over de eieren, zodat ze niet vertrapt kunnen worden.

De 2e week van onze vakantie begon de temperatuur langzaam te stijgen richting de 40 gr. Erg warm dus en daarom waren we heel veel op het strand onder de parasol te vinden.

Ontbijt hadden we in het hotel en ’s avonds zochten we steeds een ander restaurantje op. We hebben weer heerlijk gegeten en gedronken; moussaka, souvlaki, ouzo, baklavas, vis, lekkere salades enz.

Verschillende keren zijn we over het strand naar Laganas gelopen (ong. 20 min.) o.a. om geld te pinnen, wat niet kon in het plaatsje waar wij zaten. Laganas is hét vakantieparadijs voor de Engelse jeugd.

De laatste vrijdag zijn we weer met een bootje meegegaan. Dit keer gingen we met een gids schildpadden kijken in de baai van Laganas. We voeren langs de Keri Caves en bezochten het eilandje Marathonissi.

Ook op dit eiland leggen de schildpadden hun eieren en, met een beetje fantasie, heeft het de vorm van een schildpad.

Vrijdagavond was ons galgemaal bij “Sirocco” en waar de obers Griekse dansen showden en natuurlijk deden alle gasten mee met de Sirtaki. Leuk !

Na het ontbijt zaterdagmorgen werden we door de bus opgehaald en na een goede reis landden we om 13.00 uur in koud Nederland. Na nog even 1½  uur op de koffers te hebben gewacht (grrrr, foutje) konden we dan eindelijk weer naar het mooie Dussen. De vakantie was fantastisch, maar het is toch ook fijn om weer thuis te zijn.